Yes, nog meer handige updates! En goed nieuws...
Sneller, uitgebreider en goed op weg naar 2017, is met Bedrijfsrooster op veel nieuwe manieren tijd te besparen in de personeelsplanning. Via dit bericht informeren wij u over recente updates en wat voor moois er nog aankomt.
Onderwerpen toegelicht in dit bericht
- Automatische beschikbaarheid inventarisatie
- Verlof en Plus/Minuren nauwkeuriger
- Arbeidspatronen en min/max contracturen
- Standby diensten en vergoedingen
- Regels op afdeling, locatie en functie
- Dagplanning en nauwkeurige dienst taken
- Verbeterde loonrapportage met nieuwe rol
- Dagen verbergen en meer instellingen
- Tijdklok via app, tags en/of vingerscan
- Aankomend 2017 en automatisch roosteren
Automatische beschikbaarheid inventarisatie
U kunt in het nieuwe instellingen menu "Beschikbaarheid & Verlof" automatische beschikbaarheid inventarisatie aanzetten. Personeel ontvangt van Bedrijfsrooster bijvoorbeeld wekelijks een push-bericht en e-mailverzoek om beschikbaarheid aan te geven. U verwerkt de beschikbaarheid eenvoudig in de planning.
Verlof en Plus/Minuren nauwkeuriger
Ook voor werknemers biedt Bedrijfsrooster nu via de Snipperkaart en Plus/Minuren prognoses handige inzichten. Hiermee worden vragen aan u vermeden en kunt u correcties, verlof en verzuimregistraties eenvoudig kenbaar maken. Bovendien worden uren van langdurig verlof en verzuim automatisch op dagbasis gespreid in de wekelijkse overzichten.
Arbeidspatronen en min/max contract uitbreiding
Worden er ploegendiensten gedraaid of afwisselend een zondag? Arbeidspatronen kunt u per 1/2/3/4 weken inrichten en zo de zondag tussen werknemers in een vast patroon laten rouleren. Contracten zijn uitgebreid met min/max uren die u ook terug ziet op het rooster.
Standby diensten en vergoedingen
Medewerkers die standby diensten draaien kunt u alsnog eenvoudig inplannen volgens de geldende contracturen. Dankzij afzonderlijke vergoeding kunt u de niet-effectieve standby uren eenvoudig registreren en gescheiden houden van de normale dienst- en urenadministratie.
Regels op basis van afdeling, locatie en functie
Toeslagen op uren en loon kunt u nu veel makkelijker toepassen. Zo kunt u diensten een bepaald functieprofiel toekennen en daarop een toeslag of bonus laten gelden. Ook per vestiging of functieprofiel kunt u bepaalde arbeidsvoorwaarden laten gelden.
Dagplanning en nauwkeurige taken per dienst
Plan en controleer uw pauzes eenvoudig verdeeld over cruciale afdelingen. De dagplanning weergave van het rooster biedt naast handige inzichten ook enkele tools om snel specifieke taken toe te kennen binnen de dienst. De rechtermuisknop doet wonderen.
Verbeterde loonrapportage en toeschouwers
De urenregistratie toverstaf en statusknoppen bieden meer mogelijkheden voor bulk- en dienstwijzigingen. Alle onderdelen binnen Bedrijfsrooster genereren inmiddels componenten die terugkomen in de verloning rapportage. Daarbij kunt u directie of accountants kosteloos een toeschouwer rol geven, voor toegang tot rapportages en administratie.
Gesloten dagen verbergen en meer instellingen
Altijd gesloten op zaterdag en zondag? Verberg de dagen dan op roosters, door uw openingstijden in te stellen van uw vestiging of locatie. En meer dan tien andere instellingen bieden onder Beheer nieuwe mogelijkheden om Bedrijfsrooster naar wens in te richten.
Tijdklok via app, tags en/of vingerscan
Heeft u weleens nagedacht over tijdregistratie met pasjes, tags of een vingerscan module? Bedrijfsrooster biedt GPS controle, in/uitklokken via de Bedrijfsrooster app en een handige rapportage. Voor tijdregistratie met tags of vingerscan bieden wij een geconfigureerde hardware terminal. Deze is via internetkabel of 3G draadloos realtime te koppelen met Bedrijfsrooster.
Onderweg naar 2017 en automatisch roosteren
In de aanloop naar het nieuwe boekjaar staan updates gepland met betrekking tot de (knallende) jaarwisseling. U vindt ze binnenkort in het Controle Centrum. Verder verhuizen we 1 december naar onze nieuwe groeibasis waar we met plezier uw planningen nog verder gaan automatiseren.
Volg ons op Sociale Media voor meer informatie
Binnenkort een sneak preview over volledig automatisch roosteren. Nieuwsgierig? Blijf beter op de hoogte via korte updates op de Sociale Media.
Overige nieuws met betrekking tot Personeelsplanning en Rooster Maken
Nieuwe features: Heatmaps, Forecasting, Salarisgroepen, Prullenbak & Meer
Bijna teveel om op te noemen, maar sowieso krijg je weer betere controle, meer inizchten en een hoop tijdwinst dankzij nieuwe features die recentelijk gelanceerd zijn. Check dit nieuwsbericht voor een samenvatting en neem vooral contact met ons op als je m
Nieuwe features: HR Sync, Instellingen, Databoek & Meer
Bedrijfsrooster heeft onlangs belangrijke ontwikkelingen afgerond waardoor weer een hoop nieuwe features voor alle gebruikers beschikbaar zijn. In dit bericht lees je meer over de belangrijkste toevoegingen zoals HR gegevens uit andere software syncen en m
Betaald ouderschapsverlof in 2022: dit verandert
Op 2 augustus 2022 treedt de nieuwe regeling betaald ouderschapsverlof in werking. Ouders met een arbeidsovereenkomst kunnen dan betaald ouderschapsverlof opnemen. Nu is ouderschapsverlof onbetaald, tenzij anders in de cao staat. Doel van deze nieuwe wet?
Wat je moét weten over over reiskosten- en thuiswerkvergoeding
Thuiswerken is in een stroomversnelling geraakt. Administratief gezien moet daar op ingespeeld worden, maar dat blijkt lang niet overal te gebeuren. Sterker nog: veel bedrijven werken met een vaste onbelaste reiskostenvergoeding die ze maandelijks uitkeren
Hoe ga je om met opgespaarde verlofuren?
Door de coronapandemie zijn werknemers zuinig geweest met het opnemen van vakantiedagen. Nu alle coronabeperkingen overboord zijn gegooid en de zomer op de deur klopt, kiezen veel werknemers ervoor om hun opgespaarde uren op te nemen. Begrijpelijk, maar we
Thuiswerken in 2021, KMs, API Connect & Meer
Bedrijfsrooster introduceert vandaag de Thuiswerk module, verbeterd Contract beheer en de publieke beta van Bedrijfsrooster Connect.
Bedrijfsrooster en Securex starten samenwerking
Bedrijfsrooster gaat als specialist van planning en urenregistratie een samenwerking aan met HR & salarisexpert Securex. Check hier hoe deze partnership ook jou kan helpen.
Tools en tips inzake Corona & NOW regeling
Wat kan Bedrijfsrooster voor je betekenen in deze wisselvallige periode? We geven je enkele tips en lichten functies in de software toe zodat je administratie goed op orde blijft.
Wat verandert de WAB voor jou als werkgever in 2020?
Per 1 januari 2020 veranderen de regels voor oproepkrachten en payrollmedewerkers als gevolg van de Wet arbeidsmarkt in Balans. Lees een overzicht van de nieuwe regels en de gevolgen die dit heeft voor de personeelsadministratie.
Bedrijfsrooster verstevigt samenwerking Datafox Tijdregistratie
Bedrijfsrooster levert sinds enkele jaren hardware van Datafox, waarmee via vingerscan, tag of pas ingeklokt kan worden. Vanaf nu verzorgt Datafox het volledige aankoop, implementatie en onderhoudsproces.
Nieuwe functies, voorwaarden en tarieven in het nieuwe jaar
Bedrijfsrooster gaat in 2020 nieuwe voorwaarden en tarieven hanteren. In dit bericht lees je belangrijke informatie over de aanpassingen en de reden waarom we dit doen.
Twee nieuwe onderkomen voor Bedrijfsrooster
In het weekend van 14 september gaan we belangrijke onderdelen van de Bedrijfsrooster software en data verhuizen naar een beter datacentrum. En eind september verhuizen we ons team!
Inzichten, rapportages en meer Bedrijfsrooster roadmap
Met uitbreidingen en nieuwe automatiseringen heeft Bedrijfsrooster de afgelopen periode aan de wensen van een breed portfolio klanten voldaan. We kijken nu dan ook uit naar het versterken van die basis. Terwijl we de gebruikerservaring blijven verbeteren e
Met een strakke administratie de jaarwissel naar 2018 uitvoeren
Bezig met de administratie voor de laatste periode van het jaar? Bedrijfsrooster biedt een aantal nieuwe tools om de wissel naar het nieuwe jaar eenvoudiger te maken. Je leest bovendien een aantal tips om met een strakke administratie aan 2018 te beginnen.
Slimmer personeel plannen en makkelijker samenwerken
Bedrijfsrooster brengt veel nieuws en maakt de personeelsplanning software steeds gebruiksvriendelijker door deze meer te automatiseren en handiger in de omgang te maken. U leest in dit bericht alles over updates, nieuws en toekomstige ontwikkelingen.
Next Generation HR & WFM Automation
Met een knipoog naar het Engels informeren wij u over toonaangevende updates aan de app en software van Bedrijfsrooster en de koers voor de aankomende tijd. Veel nieuws, bovendien staat onze agenda vol met gave features voor u en uw personeel. U leest in d
Gezocht: Jr Account Executive
Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende startup? Weet jij mensen te overtuigen? Ben je een echte kantenvriend? Dan is deze baan voor jou!
Bedrijfsrooster 2.0 in aantocht, roosters maken nog leuker!
Bedrijfsrooster lanceert voor de zomer 2016 een belangrijke nieuwe versie. Het rooster bevat daarin enkele nieuwe weergaven en de software wordt uitgebreid met erg veel nieuwe functionaliteiten.
Nieuw boekjaar en wetsartikel, bent u bij?
Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent niet alleen een schone administratie, want per januari is een belangrijke wijziging in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) van kracht. Wij sommen in dit nieuwsbericht een aantal handige tips op die u goe
App Update — Kloksysteem — Plus/Minuren — Verloning
Bedrijfsrooster heeft 7 oktober 2015 een groot aantal updates uitgebracht. Via dit nieuwsbericht informeren wij u kort over de belangrijkste nieuwtjes.
Fijn personeel plannen? Sleep ze het rooster op!
Het is zover, eindelijk kunt u werknemers het rooster over slepen! Naast knippen, plakken en bulkacties hebben wij afgelopen dinsdag weer veel nieuwe functionaliteit doorgevoerd in Bedrijfsrooster. Middels dit nieuwsbericht informeren wij u over de laatste
Een jaar online: Bedrijfsrooster werkt!
Bedrijfsrooster draait inmiddels ruim een jaar de personeelsadministraties van bedrijven uit zeer diverse branches en verschillende landen. Er is nog erg veel te doen en verbeteren maar een ding is zeker: Bedrijfsrooster werkt!
Nieuws & Updates - Nieuwjaar 2015
Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent voor velen een schone administratie en positieve energie. Daarom dit nieuwsbericht omtrent de jaarwisseling en onze plannen voor het nieuwe jaar.
Sneak Peek: Veel Updates na Zomer 2014
Bedrijfsrooster lanceert volgende week veel updates die in de zomer 2014 zijn ontwikkeld. Leuke, handige en snelle functionaliteiten, helemaal gratis!
Met een strakke personeelsplanning de zomer door
Bedrijfsrooster heeft de afgelopen maanden veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd waarmee uw bedrijf met een strakke personeelsplanning de zomer door gaat.
Personeel wel of niet extra salaris buiten kantooruren?
Onlangs raakte de toeslag op salaris buiten kantooruren in opspraak. Voor de zoveelste keer stelt een voorman van MKB-Nederland de toeslagen op zondagen en koopavonden ter discussie. Belangenvertegenwoordigers van de Nederlandse werknemers trappen direct o
Officiële opening Bedrijfsrooster op 2 december 2013!
Het afgelopen half jaar is Bedrijfsrooster in nauwe samenwerking met een aantal bedrijven uit verschillende sectoren getest in een gesloten omgeving. Hierdoor hebben wij optimalisaties kunnen doorvoeren in het systeem om volledig aan uw behoefte te kunnen
Onderhoud in weekend van 30 november 2013
Bedrijfsrooster pleegt onderhoud aan de systemen in het weekend van 30 november 2013. Mogelijk is de applicatie dat weekend in de nacht van zaterdag op zondag tijdelijk niet bereikbaar.
Personeelsplanning steeds vaker online en geautomatiseerd
Nederlandse bedrijven gebruiken steeds vaker online software en andere automatiseringsmiddelen om personeel in te plannen. Het resultaat? Strak ingeplande werkweken en personeel dat zelf ook bijdraagt aan het rooster.
Bedrijfsrooster sluit succesvolle eerste testfase
Bedrijfsrooster begon in mei 2013 aan een basic roosterprogramma met een beperkte groep testgebruikers. Vijf maanden later kijken zowel wij als de testgroep terug op een succesvolle periode.