Slimmer personeel plannen en makkelijker samenwerken
Bedrijfsrooster brengt met nieuwe functies en updates de meest gebruiksvriendelijke personeelsplanning software weer naar een hoger niveau. Door meer te automatiseren en het nog handiger in de omgang te maken. Met als resultaat een prettigere samenwerking tussen u en collega's. U leest in dit bericht alles over deze updates, nieuws en toekomstige ontwikkelingen.
Onderwerpen toegelicht in dit bericht
* Popups en de nieuwe taakbalk
* Persoonlijke agendapunten
* Wachtdagen bij verzuim
* Arbeidstijdenwet controle en preventie
* Fooienpot bij urenregistratie
* Kilometervergoeding op trajectbasis
* Automatisch beschikbaarheid verzoek
* Automatisch bijzondere urenregisratie
* Verlof verbruik uitbreidingen
* Loonbudget en omzet per week
* Aanvullende componenten ADV en ATV
* Roadmap Q4 2017
Popup vensters en de nieuwe taakbalk
Sinds kort worden de werknemer dossiers ook in een handig popup venster geopend. Zo kunt u meerdere dossiers tegelijk en vanaf verschillende pagina's in de applicatie inzien, vergelijken en snel bewerken. Daarbij wordt nu bovendien de taakbalk actief, waarin alle vensters geminimaliseerd bewaard kunnen worden en snel te openen blijven, ongeacht de pagina's die u bekijkt. Een enorme tijdwinst, minder klikken en verbeterd overzicht.
Persoonlijke agendapunten
Via de persoonlijke roosters van medewerkers kunt u direct diensten inplannen en bovendien agendapunten toevoegen die uitsluitend voor die medewerker zichtbaar zijn. Handig om afspraken, toelichting op evenementen, bestanden of herinneringen kenbaar te maken.
Arbeidstijdenwet controle en preventie
Volgens de contract en cao regels binnen Bedrijfsrooster heeft u nu de mogelijkheid de arbeidstijdenwet te controlen en zelfs preventief te laten gelden bij het inplannen. Voor het gemak biedt Bedrijfsrooster de mogelijkheid de onderdelen van de wet per stuk aan of uit te zetten en naar uw specifieke situatie aan te passen.
Fooienpot bij urenregistratie
Zorgen uw medewerkers voor een prettig cashoverschot en verrekent u dat graag als fooi? Dan kunt u nu eenvoudig de Fooienpot gebruiken op de Urenregistratie pagina. Vul het totaalbedrag in en Bedrijfsrooster rekent per medewerker verhoudingsgewijs het aandeel fooi uit over de gekozen periode. Bijhouden in de boekhouding? Dan dient u de resultaten zelf te exporteren, helaas wordt van fooien niets vastgelegd of geregistreerd in Bedrijfsrooster.
Kilometervergoeding op trajectbasis
Maken medewerkers bijvoorbeeld gecombineerd woon-werkverkeer en zakelijke kilometers? Bedrijfsrooster biedt nu de mogelijkheid alle dienst ritten op één dag automatisch als een traject aan te merken waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen woonwerk en zakelijke reiskosten. Daarbij ziet u de trajectinformatie, inclusief kilometers, in de dienst popup en in detail per rit gespecificeerd in de urenregistratie export. De juiste reiskostenvergoedingen worden automatisch uitgerekend in de verloning rapportage.
Wachtdagen bij verzuim
Stel eenvoudig het aantal wachtdagen bij verzuim in en Bedrijfsrooster zorgt ervoor dat dit automatisch wordt geregistreerd. Als u of een medewerker verzuim registreert boekt Bedrijfsrooster de wachtdag als specifiek verlof weg. Daarbij wordt ook automatisch rekening gehouden met een in te stellen termijn tussen verzuim dat kort na elkaar plaatsvindt.
Automatisch beschikbaarheid verzoek
Er is meer flexibiliteit bij het automatisch inventariseren van beschikbaarheid. U kunt nu automatisch per e-mail en push bericht, wekelijks of per specifieke periode, een verzoek uit laten sturen naar medewerkers. Zij kunnen vervolgens een willekeurige periode, een week of juist een vooruitschrijdende serie van bijvoorbeeld 4 weken beschikbaarheid opgeven.
Automatisch bijzondere urenregisratie
Heeft u veel uren te registreren? Bedrijfsrooster kan dit via nieuwe instellingen grotendeels automatiseren op basis van roostertijden en registraties die daarvan niet teveel afwijken. Correcties door werknemers, voor u afwijkende kloktijden of bijvoorbeeld gewerkte uren tijdens standby diensten? Dan zal Bedrijfsrooster u daarvan een seintje geven en om controle vragen.
Verlof verbruik uitbreidingen
Hoeveel uur een verlofaanvraag kost rekent Bedrijfsrooster automatisch uit. Het is nu mogelijk om daarvoor in te stellen dat eerst de oudste uren, verhoudingsgewijs, of bijvoorbeeld alleen de Wettelijke balans aangesproken moet worden. Per verlofaanvraag is het nog steeds mogelijk handmatig het aantal uren in te stellen en bovendien kan er nu door u of de medewerker zelf, een specifiek verlofcomponent gekozen worden, om zo het verbruik over willkeurige verlofbalansen te kunnen spreiden.
Loonbudget en omzet per week
Het budgetteren van loonkosten en de registratie van omzetten is nu mogelijk op dag- week- en maandbasis. Bedrijfsrooster kan daarbij slim omgaan met bijvoorbeeld een standaard weekbudget en afwijkend dagbudget. De loonskosten, en desgewenst omzet en productiecijfers, worden zowel per dag als op weekniveau berekend, zodat altijd een logisch en meetbaar resultaat zichtbaar is op het rooster.
Aanvullende componenten ADV en ATV
Via de cao en contractregels binnen Bedrijfsrooster kunt u nieuwe uurcomponenten automatisch laten toepassen per week of loonperiode, of juist verwerken in arbeidspatronen. Zo kan ADV automatisch verrekend worden op het plus/minuren saldo en kunt u ATV dagen toch in een vast patroon inplannen. Vraag indien nodig meer informatie of een eenmalige configuratie op maat aan bij Bedrijfsrooster support.
Roadmap Q4 2017 en overig nieuws
Wij zijn ervan overtuigd dat Bedrijfsrooster inmiddels het meest veelzijdige en innovatieve personeelsplanning pakket op de markt is. Die brede basis zullen wij de komende maanden versterken door extra aandacht te besteden aan de gebruikerservaring van alle onderdelen, en die tevens nog meer te automatiseren. En we zijn al ver op weg met een snel en prachtig nieuw management dashboard en databoek, zodat u nog sneller en beter kunt analyseren en sturen.
Help ons groeien en verbeteren
Kent u iemand die Bedrijfsrooster kan gebruiken? Mail hem of haar eens deze nieuwsbrief door! Tips of suggesties? Interessante koppelingen? We nemen uw feedback graag mee in de ontwikkelingen.
Overige nieuws met betrekking tot Personeelsplanning en Rooster Maken
Nieuwe features: Heatmaps, Forecasting, Salarisgroepen, Prullenbak & Meer
Bijna teveel om op te noemen, maar sowieso krijg je weer betere controle, meer inizchten en een hoop tijdwinst dankzij nieuwe features die recentelijk gelanceerd zijn. Check dit nieuwsbericht voor een samenvatting en neem vooral contact met ons op als je m
Nieuwe features: HR Sync, Instellingen, Databoek & Meer
Bedrijfsrooster heeft onlangs belangrijke ontwikkelingen afgerond waardoor weer een hoop nieuwe features voor alle gebruikers beschikbaar zijn. In dit bericht lees je meer over de belangrijkste toevoegingen zoals HR gegevens uit andere software syncen en m
Betaald ouderschapsverlof in 2022: dit verandert
Op 2 augustus 2022 treedt de nieuwe regeling betaald ouderschapsverlof in werking. Ouders met een arbeidsovereenkomst kunnen dan betaald ouderschapsverlof opnemen. Nu is ouderschapsverlof onbetaald, tenzij anders in de cao staat. Doel van deze nieuwe wet?
Wat je moét weten over over reiskosten- en thuiswerkvergoeding
Thuiswerken is in een stroomversnelling geraakt. Administratief gezien moet daar op ingespeeld worden, maar dat blijkt lang niet overal te gebeuren. Sterker nog: veel bedrijven werken met een vaste onbelaste reiskostenvergoeding die ze maandelijks uitkeren
Hoe ga je om met opgespaarde verlofuren?
Door de coronapandemie zijn werknemers zuinig geweest met het opnemen van vakantiedagen. Nu alle coronabeperkingen overboord zijn gegooid en de zomer op de deur klopt, kiezen veel werknemers ervoor om hun opgespaarde uren op te nemen. Begrijpelijk, maar we
Thuiswerken in 2021, KMs, API Connect & Meer
Bedrijfsrooster introduceert vandaag de Thuiswerk module, verbeterd Contract beheer en de publieke beta van Bedrijfsrooster Connect.
Bedrijfsrooster en Securex starten samenwerking
Bedrijfsrooster gaat als specialist van planning en urenregistratie een samenwerking aan met HR & salarisexpert Securex. Check hier hoe deze partnership ook jou kan helpen.
Tools en tips inzake Corona & NOW regeling
Wat kan Bedrijfsrooster voor je betekenen in deze wisselvallige periode? We geven je enkele tips en lichten functies in de software toe zodat je administratie goed op orde blijft.
Wat verandert de WAB voor jou als werkgever in 2020?
Per 1 januari 2020 veranderen de regels voor oproepkrachten en payrollmedewerkers als gevolg van de Wet arbeidsmarkt in Balans. Lees een overzicht van de nieuwe regels en de gevolgen die dit heeft voor de personeelsadministratie.
Bedrijfsrooster verstevigt samenwerking Datafox Tijdregistratie
Bedrijfsrooster levert sinds enkele jaren hardware van Datafox, waarmee via vingerscan, tag of pas ingeklokt kan worden. Vanaf nu verzorgt Datafox het volledige aankoop, implementatie en onderhoudsproces.
Nieuwe functies, voorwaarden en tarieven in het nieuwe jaar
Bedrijfsrooster gaat in 2020 nieuwe voorwaarden en tarieven hanteren. In dit bericht lees je belangrijke informatie over de aanpassingen en de reden waarom we dit doen.
Twee nieuwe onderkomen voor Bedrijfsrooster
In het weekend van 14 september gaan we belangrijke onderdelen van de Bedrijfsrooster software en data verhuizen naar een beter datacentrum. En eind september verhuizen we ons team!
Inzichten, rapportages en meer Bedrijfsrooster roadmap
Met uitbreidingen en nieuwe automatiseringen heeft Bedrijfsrooster de afgelopen periode aan de wensen van een breed portfolio klanten voldaan. We kijken nu dan ook uit naar het versterken van die basis. Terwijl we de gebruikerservaring blijven verbeteren e
Met een strakke administratie de jaarwissel naar 2018 uitvoeren
Bezig met de administratie voor de laatste periode van het jaar? Bedrijfsrooster biedt een aantal nieuwe tools om de wissel naar het nieuwe jaar eenvoudiger te maken. Je leest bovendien een aantal tips om met een strakke administratie aan 2018 te beginnen.
Next Generation HR & WFM Automation
Met een knipoog naar het Engels informeren wij u over toonaangevende updates aan de app en software van Bedrijfsrooster en de koers voor de aankomende tijd. Veel nieuws, bovendien staat onze agenda vol met gave features voor u en uw personeel. U leest in d
Gezocht: Jr Account Executive
Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende startup? Weet jij mensen te overtuigen? Ben je een echte kantenvriend? Dan is deze baan voor jou!
Yes, nog meer handige updates! En goed nieuws...
Sneller, uitgebreider en goed op weg naar 2017, is met Bedrijfsrooster op veel nieuwe manieren tijd te besparen in de personeelsplanning. Via dit bericht informeren wij u over recente updates en wat voor moois er nog aankomt.
Bedrijfsrooster 2.0 in aantocht, roosters maken nog leuker!
Bedrijfsrooster lanceert voor de zomer 2016 een belangrijke nieuwe versie. Het rooster bevat daarin enkele nieuwe weergaven en de software wordt uitgebreid met erg veel nieuwe functionaliteiten.
Nieuw boekjaar en wetsartikel, bent u bij?
Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent niet alleen een schone administratie, want per januari is een belangrijke wijziging in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) van kracht. Wij sommen in dit nieuwsbericht een aantal handige tips op die u goe
App Update — Kloksysteem — Plus/Minuren — Verloning
Bedrijfsrooster heeft 7 oktober 2015 een groot aantal updates uitgebracht. Via dit nieuwsbericht informeren wij u kort over de belangrijkste nieuwtjes.
Fijn personeel plannen? Sleep ze het rooster op!
Het is zover, eindelijk kunt u werknemers het rooster over slepen! Naast knippen, plakken en bulkacties hebben wij afgelopen dinsdag weer veel nieuwe functionaliteit doorgevoerd in Bedrijfsrooster. Middels dit nieuwsbericht informeren wij u over de laatste
Een jaar online: Bedrijfsrooster werkt!
Bedrijfsrooster draait inmiddels ruim een jaar de personeelsadministraties van bedrijven uit zeer diverse branches en verschillende landen. Er is nog erg veel te doen en verbeteren maar een ding is zeker: Bedrijfsrooster werkt!
Nieuws & Updates - Nieuwjaar 2015
Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent voor velen een schone administratie en positieve energie. Daarom dit nieuwsbericht omtrent de jaarwisseling en onze plannen voor het nieuwe jaar.
Sneak Peek: Veel Updates na Zomer 2014
Bedrijfsrooster lanceert volgende week veel updates die in de zomer 2014 zijn ontwikkeld. Leuke, handige en snelle functionaliteiten, helemaal gratis!
Met een strakke personeelsplanning de zomer door
Bedrijfsrooster heeft de afgelopen maanden veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd waarmee uw bedrijf met een strakke personeelsplanning de zomer door gaat.
Personeel wel of niet extra salaris buiten kantooruren?
Onlangs raakte de toeslag op salaris buiten kantooruren in opspraak. Voor de zoveelste keer stelt een voorman van MKB-Nederland de toeslagen op zondagen en koopavonden ter discussie. Belangenvertegenwoordigers van de Nederlandse werknemers trappen direct o
Officiële opening Bedrijfsrooster op 2 december 2013!
Het afgelopen half jaar is Bedrijfsrooster in nauwe samenwerking met een aantal bedrijven uit verschillende sectoren getest in een gesloten omgeving. Hierdoor hebben wij optimalisaties kunnen doorvoeren in het systeem om volledig aan uw behoefte te kunnen
Onderhoud in weekend van 30 november 2013
Bedrijfsrooster pleegt onderhoud aan de systemen in het weekend van 30 november 2013. Mogelijk is de applicatie dat weekend in de nacht van zaterdag op zondag tijdelijk niet bereikbaar.
Personeelsplanning steeds vaker online en geautomatiseerd
Nederlandse bedrijven gebruiken steeds vaker online software en andere automatiseringsmiddelen om personeel in te plannen. Het resultaat? Strak ingeplande werkweken en personeel dat zelf ook bijdraagt aan het rooster.
Bedrijfsrooster sluit succesvolle eerste testfase
Bedrijfsrooster begon in mei 2013 aan een basic roosterprogramma met een beperkte groep testgebruikers. Vijf maanden later kijken zowel wij als de testgroep terug op een succesvolle periode.