Nieuwe features: HR Sync, Instellingen, Databoek & Meer
Bedrijfsrooster heeft onlangs belangrijke ontwikkelingen afgerond waardoor weer een hoop nieuwe features voor alle gebruikers beschikbaar zijn. In dit bericht lees je meer over de belangrijkste toevoegingen zoals HR gegevens uit andere software syncen en meer inzichten dankzij het Databoek.
HR Sync via Bedrijfsrooster Connect
Het nieuwe en langverwachte HR Sync dashboard geeft een vernieuwd en slim overzicht van de status tussen verschillende systemen, zoals Bedrijfsrooster en externe HR, tijdregistratie en loonsoftware pakketten. Jij hebt hierbij nog steeds de regie, maar bespaart enorm veel tijd op het verwerken van wijzigingen tussen beide systemen, zoals nieuwe medewerkers en mutaties van persoonlijke gegevens of tags.
Benieuwd naar mogelijkheden van HR Sync?
Met klanten die nog niet over zijn, zal binnenkort contact opgenomen worden om bestaande integraties over te zetten naar de vernieuwde versies die werken met het HR Sync dashboard. Inden je nog geen actieve integratie hebt geactiveerd, laat het ons dan weten via een reactie op dit bericht om de mogelijkheden te bespreken.
Vernieuwde en snelle rapportage module
Realtime de urenregistratie en plus/min rapportage voor 1000+ werknemers in een heel jaar uitdraaien? Bedrijfsrooster heeft de migratie naar het Google Cloud platform en de vernieuwde rapportage module daarop uitgebreid getest en afgerond, waardoor dit soort rapportages hooguit enkele seconden in beslag nemen. De nieuwe module is vanaf nu actief voor alle klanten. Toonaangevend in de branche en helemaal in lijn met onze filosofie van makkelijker werken, meer tijd voor plezier!
Betere beschikbaarheid inventaristatie
Auomtatisch periodiek beschikbaarheid opvragen kan nu makkelijker via het Controle Centrum geregeld worden. Naast de gewenste periode zet je eenvoudig een deadline waarop de beschikbaarheid opgegeven moet zijn. Bedrijfsrooster stuurt alleen de juiste personen een mail en push notificatie. Met een nieuwe instelling op werknemer niveau is tevens te regelen dat bepaalde personen gewoon via standaard beschikbaarheid willen werken.
Inschrijvingen nóg meer automatisch
Dienstenplaats items kunnen automatisch aangemaakt worden als een dienst onbemand raakt door actie van de werknemer, werkgever of het systeem. Vervolgens kan het inschrijven op deze dienst automatisch weer gesloten worden als een geschikte kandidaat wordt ingepland. Via de nieuwe instellingen is het mogelijk dit voor zowel bestaande als nieuwe diensten in te regelen.
KM Trajecten en Taken in het Databoek
Dankzij uitbreiding van de periode rapportage in het Databoek zijn nu alle ritten in woonwerk-werk-x-werkwoon trajecten snel te raadplegen. Hierbij worden per type rit ook de afstanden en desgewenst dus kosten getoond. Heeft een werknemer verschillende taken uitgevoerd binnen één dienst, dan toont het Databoek via een specifieke taken rapportage daar nu ook handige tellingen en totalen.
Bestanden met verloopdatum
Gebruik je de bestanden module om certificaten, opleidingsinformatie of andere tijdgebonden data bij een persoon of dienst op te slaan? Het is vanaf nu mogelijk een verloopdatum in te stellen bij die bestanden. Hiermee krijg je vanuit het Databoek een handig overzicht van verlopen certificeringen en bekijk je snel de juiste gekoppelde persoon of dienst.
Salarisgroepen via Functieprofielen
Dankzij een nieuwe instelling in het werknemer dossier kan gekozen worden voor een alternatieve grondslag voor het loon van die persoon. In plaats van het contract kan gekozen worden voor het loon in het functieprofiel. Dit betekent erg veel tijdwinst en voorkomen van fouten bij aanpassingen van grote aantallen werknemers of wijzigingen in CAO of functiegroepen.
What's up next..
Het nieuwe Bedrijfsrooster Connect gaat de komende periode zorgen voor uitbreiding van de koppelmogelijkheden met externe systemen. Veel nieuwe en uitgebreide inzichten zullen via het Databoek beschikbaar gemaakt worden. En de compleet vernieuwde iOS en Android apps zullen gelanceerd worden waarbij de ervaring van werknemers centraal staat.
Meer weten over aankomende updates, of overige vragen of feedback?
Laat het weten via een berichtje aan Bedrijfsrooster Support of als reactie op dit bericht.
Overige nieuws met betrekking tot Personeelsplanning en Rooster Maken
Nieuwe features: Heatmaps, Forecasting, Salarisgroepen, Prullenbak & Meer
Bijna teveel om op te noemen, maar sowieso krijg je weer betere controle, meer inizchten en een hoop tijdwinst dankzij nieuwe features die recentelijk gelanceerd zijn. Check dit nieuwsbericht voor een samenvatting en neem vooral contact met ons op als je m
Betaald ouderschapsverlof in 2022: dit verandert
Op 2 augustus 2022 treedt de nieuwe regeling betaald ouderschapsverlof in werking. Ouders met een arbeidsovereenkomst kunnen dan betaald ouderschapsverlof opnemen. Nu is ouderschapsverlof onbetaald, tenzij anders in de cao staat. Doel van deze nieuwe wet?
Wat je moét weten over over reiskosten- en thuiswerkvergoeding
Thuiswerken is in een stroomversnelling geraakt. Administratief gezien moet daar op ingespeeld worden, maar dat blijkt lang niet overal te gebeuren. Sterker nog: veel bedrijven werken met een vaste onbelaste reiskostenvergoeding die ze maandelijks uitkeren
Hoe ga je om met opgespaarde verlofuren?
Door de coronapandemie zijn werknemers zuinig geweest met het opnemen van vakantiedagen. Nu alle coronabeperkingen overboord zijn gegooid en de zomer op de deur klopt, kiezen veel werknemers ervoor om hun opgespaarde uren op te nemen. Begrijpelijk, maar we
Thuiswerken in 2021, KMs, API Connect & Meer
Bedrijfsrooster introduceert vandaag de Thuiswerk module, verbeterd Contract beheer en de publieke beta van Bedrijfsrooster Connect.
Bedrijfsrooster en Securex starten samenwerking
Bedrijfsrooster gaat als specialist van planning en urenregistratie een samenwerking aan met HR & salarisexpert Securex. Check hier hoe deze partnership ook jou kan helpen.
Tools en tips inzake Corona & NOW regeling
Wat kan Bedrijfsrooster voor je betekenen in deze wisselvallige periode? We geven je enkele tips en lichten functies in de software toe zodat je administratie goed op orde blijft.
Wat verandert de WAB voor jou als werkgever in 2020?
Per 1 januari 2020 veranderen de regels voor oproepkrachten en payrollmedewerkers als gevolg van de Wet arbeidsmarkt in Balans. Lees een overzicht van de nieuwe regels en de gevolgen die dit heeft voor de personeelsadministratie.
Bedrijfsrooster verstevigt samenwerking Datafox Tijdregistratie
Bedrijfsrooster levert sinds enkele jaren hardware van Datafox, waarmee via vingerscan, tag of pas ingeklokt kan worden. Vanaf nu verzorgt Datafox het volledige aankoop, implementatie en onderhoudsproces.
Nieuwe functies, voorwaarden en tarieven in het nieuwe jaar
Bedrijfsrooster gaat in 2020 nieuwe voorwaarden en tarieven hanteren. In dit bericht lees je belangrijke informatie over de aanpassingen en de reden waarom we dit doen.
Twee nieuwe onderkomen voor Bedrijfsrooster
In het weekend van 14 september gaan we belangrijke onderdelen van de Bedrijfsrooster software en data verhuizen naar een beter datacentrum. En eind september verhuizen we ons team!
Inzichten, rapportages en meer Bedrijfsrooster roadmap
Met uitbreidingen en nieuwe automatiseringen heeft Bedrijfsrooster de afgelopen periode aan de wensen van een breed portfolio klanten voldaan. We kijken nu dan ook uit naar het versterken van die basis. Terwijl we de gebruikerservaring blijven verbeteren e
Met een strakke administratie de jaarwissel naar 2018 uitvoeren
Bezig met de administratie voor de laatste periode van het jaar? Bedrijfsrooster biedt een aantal nieuwe tools om de wissel naar het nieuwe jaar eenvoudiger te maken. Je leest bovendien een aantal tips om met een strakke administratie aan 2018 te beginnen.
Slimmer personeel plannen en makkelijker samenwerken
Bedrijfsrooster brengt veel nieuws en maakt de personeelsplanning software steeds gebruiksvriendelijker door deze meer te automatiseren en handiger in de omgang te maken. U leest in dit bericht alles over updates, nieuws en toekomstige ontwikkelingen.
Next Generation HR & WFM Automation
Met een knipoog naar het Engels informeren wij u over toonaangevende updates aan de app en software van Bedrijfsrooster en de koers voor de aankomende tijd. Veel nieuws, bovendien staat onze agenda vol met gave features voor u en uw personeel. U leest in d
Gezocht: Jr Account Executive
Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende startup? Weet jij mensen te overtuigen? Ben je een echte kantenvriend? Dan is deze baan voor jou!
Yes, nog meer handige updates! En goed nieuws...
Sneller, uitgebreider en goed op weg naar 2017, is met Bedrijfsrooster op veel nieuwe manieren tijd te besparen in de personeelsplanning. Via dit bericht informeren wij u over recente updates en wat voor moois er nog aankomt.
Bedrijfsrooster 2.0 in aantocht, roosters maken nog leuker!
Bedrijfsrooster lanceert voor de zomer 2016 een belangrijke nieuwe versie. Het rooster bevat daarin enkele nieuwe weergaven en de software wordt uitgebreid met erg veel nieuwe functionaliteiten.
Nieuw boekjaar en wetsartikel, bent u bij?
Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent niet alleen een schone administratie, want per januari is een belangrijke wijziging in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) van kracht. Wij sommen in dit nieuwsbericht een aantal handige tips op die u goe
App Update — Kloksysteem — Plus/Minuren — Verloning
Bedrijfsrooster heeft 7 oktober 2015 een groot aantal updates uitgebracht. Via dit nieuwsbericht informeren wij u kort over de belangrijkste nieuwtjes.
Fijn personeel plannen? Sleep ze het rooster op!
Het is zover, eindelijk kunt u werknemers het rooster over slepen! Naast knippen, plakken en bulkacties hebben wij afgelopen dinsdag weer veel nieuwe functionaliteit doorgevoerd in Bedrijfsrooster. Middels dit nieuwsbericht informeren wij u over de laatste
Een jaar online: Bedrijfsrooster werkt!
Bedrijfsrooster draait inmiddels ruim een jaar de personeelsadministraties van bedrijven uit zeer diverse branches en verschillende landen. Er is nog erg veel te doen en verbeteren maar een ding is zeker: Bedrijfsrooster werkt!
Nieuws & Updates - Nieuwjaar 2015
Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent voor velen een schone administratie en positieve energie. Daarom dit nieuwsbericht omtrent de jaarwisseling en onze plannen voor het nieuwe jaar.
Sneak Peek: Veel Updates na Zomer 2014
Bedrijfsrooster lanceert volgende week veel updates die in de zomer 2014 zijn ontwikkeld. Leuke, handige en snelle functionaliteiten, helemaal gratis!
Met een strakke personeelsplanning de zomer door
Bedrijfsrooster heeft de afgelopen maanden veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd waarmee uw bedrijf met een strakke personeelsplanning de zomer door gaat.
Personeel wel of niet extra salaris buiten kantooruren?
Onlangs raakte de toeslag op salaris buiten kantooruren in opspraak. Voor de zoveelste keer stelt een voorman van MKB-Nederland de toeslagen op zondagen en koopavonden ter discussie. Belangenvertegenwoordigers van de Nederlandse werknemers trappen direct o
Officiële opening Bedrijfsrooster op 2 december 2013!
Het afgelopen half jaar is Bedrijfsrooster in nauwe samenwerking met een aantal bedrijven uit verschillende sectoren getest in een gesloten omgeving. Hierdoor hebben wij optimalisaties kunnen doorvoeren in het systeem om volledig aan uw behoefte te kunnen
Onderhoud in weekend van 30 november 2013
Bedrijfsrooster pleegt onderhoud aan de systemen in het weekend van 30 november 2013. Mogelijk is de applicatie dat weekend in de nacht van zaterdag op zondag tijdelijk niet bereikbaar.
Personeelsplanning steeds vaker online en geautomatiseerd
Nederlandse bedrijven gebruiken steeds vaker online software en andere automatiseringsmiddelen om personeel in te plannen. Het resultaat? Strak ingeplande werkweken en personeel dat zelf ook bijdraagt aan het rooster.
Bedrijfsrooster sluit succesvolle eerste testfase
Bedrijfsrooster begon in mei 2013 aan een basic roosterprogramma met een beperkte groep testgebruikers. Vijf maanden later kijken zowel wij als de testgroep terug op een succesvolle periode.