Nieuwe features: Heatmaps, Forecasting, Salarisgroepen, Prullenbak & Meer
Bijna teveel om op te noemen, maar sowieso krijg je weer betere controle, meer inizchten en een hoop tijdwinst dankzij nieuwe features die recentelijk gelanceerd zijn. Check dit nieuwsbericht voor een samenvatting en neem vooral contact met ons op als je meer wilt weten.
Capaciteit en Beschikbaarheid Heatmaps
Beschikbaarheid op basis van uren en headcount, per persoon, functiegroep en competentie. Bekijk het overzichtelijk als heatmap via de nieuwe Capaciteit module in het Databoek. De capaciteit rapportages zullen de komende periode uitgebreid worden met meer verfijnde tijdvensters en filters.
Forceren Beschikbaarheid en Dagdelen
Het is vanaf nu mogelijk volledige dagen of specifieke dagdelen te laten forceren bij het doorgeven van beschikbaarheid. Ook bepaal je per werknemer of er een standaard beschikbaarheid geldt, of dat deze persoon steeds per periode van bijvoorbeeld 4 weken door moet geven. Een nieuwe instelling biedt mogelijkheid het kunnen aanpassen van standaard beschikbaarheid op werknemer niveau te regelen.
Forecasting en Template Roosters
Registreer nu per dag of week, op vestiging of team niveau, de gewenste minimale en maximale bezetting op basis van headcount of uren. Of maak een meer gedetailleerd forecast template rooster aan dat geldt gedurende bepaalde periodes. Bedrijfsrooster zal deze input gebruiken om hints en waarschuwingen te tonen op het rooster, terwijl de Autopilot tools hier ook rekening mee kunnen houden.
Competenties en Functie per Taak en Afdeling
Stel bij een Afdeling en taak nu een vereist functieprofiel in om de beschikbaarheid en Autopilot te limiteren op personen die daarover beschikken. Deze nieuwe feature is in het bijzonder handig voor diensten met meerdere taken waarvoor meerdere competenties nodig zijn.
Instellingen op werknemer niveau
Op algemeen niveau ingestelde opties regel je nu ook op werknemer niveau voor de uurloon grondslag berekening, standaard en specifieke beschikbaarheid, kloksysteem en automatische urenregistratie goedkeuring. Het aantal instellingen op werknemer niveau zal steeds worden uitgebreid.
Verwijderde items in de Prullenbak
Heb je per ongeluk een aantal diensten, een verlof- of verzuimregistratie verwijderd? Vanaf nu kan je recent verwijderde items terugvinden via het Databoek. Onder categorie Systeem vind je de Prullenbak waar je een selectie van items kan herstellen.
Standaard Diensttijden en Openingstijden
Pas op de vestiging instellingen pagina nu de standaard diensttijden en openingstijden aan. Deze worden getoond als snelkeuzes bij het aanmaken en wijzigen van diensten, en kunnen gebruikt worden bij onder meer het afronden van de klokregistraties.
Salarisgroepen met datum staffel
Wijzigt het loon volgens CAO voor een bepaalde functiegroep en dient Bedrijfsrooster het uurloon vanaf dat moment anders te berekenen? Dankzij een datum staffel is vanaf nu zonder contract of functie wijziging eenvoudig het nieuwe salaris vanaf die datum te activeren voor alle werknemers in die functiegroep.
Bestandstype en de Bedrijfspagina
Naast de verloopdatum is het nu ook mogelijk een type zoals CV, declaratie of werkbon in te stellen bij bestanden. Toon belangrijke bestanden zoals informatie over actuele events op de algemene bedrijfspagina. Alle werknemers kunnen daar weergegeven bestanden downloaden zolang het niet verlopen is.
Jubilea compensatie regels
Voor werknemers die een bepaald aantal jaar in dienst zijn, of een bepaalde leeftijd genieten, kan automatisch een beloning in de vorm van extra verlofuren saldo toegekend worden. Stel het eenvoudig in via een contract regelset.
Databoek uitbreidingen
Zoek bestanden op verloopdatum, type, dienst en persoon. Bekijk en exporteer thuiswerk, correcties, ritten en kilometers met uitgebreide filter mogelijkheden. Check in één oogopslag van iedereen de verlof beginstanden, opbouw, verbruik en eindstanden over het hele jaar. Urenregistratie per taak en pauze uitgesplitst. Al deze nieuwe inzichten zijn nu beschikbaar via het Databoek.
Upcoming...
Of het aan de wekelijkse bootcamps op kantoor ligt of dat het de tot nu toe matige zomertemperaturen zijn weten we niet, maar de vaart zit er lekker in bij Bedrijfsrooster. De komende periode werken we vooral aan uitbreiding van HR Sync, de forecasting tools, na de Android versie nu ook vernieuwing van de iOS app, en daarna een grote makeover voor de gebruiksvriendelijkheid en look & feel van de web en app versies.
Oh ja, bijna Bennie Bot vergeten!
Hij zal binnekort met een korte introdcutie in de Bedrijfsrooster app omhoog poppen en daarna een aantal tips en tricks geven over de features uit dit nieuwsbericht. We willen hem vooral ook de interactie met onze trouwe klanten laten versterken, maar gaan hem ook leren hoe hij nog meer tijd voor jou kan besparen. Bennie is zo hard als staal, dus geef hem vooral je ongezouten mening!
Overige nieuws met betrekking tot Personeelsplanning en Rooster Maken
Nieuwe features: HR Sync, Instellingen, Databoek & Meer
Bedrijfsrooster heeft onlangs belangrijke ontwikkelingen afgerond waardoor weer een hoop nieuwe features voor alle gebruikers beschikbaar zijn. In dit bericht lees je meer over de belangrijkste toevoegingen zoals HR gegevens uit andere software syncen en m
Betaald ouderschapsverlof in 2022: dit verandert
Op 2 augustus 2022 treedt de nieuwe regeling betaald ouderschapsverlof in werking. Ouders met een arbeidsovereenkomst kunnen dan betaald ouderschapsverlof opnemen. Nu is ouderschapsverlof onbetaald, tenzij anders in de cao staat. Doel van deze nieuwe wet?
Wat je moét weten over over reiskosten- en thuiswerkvergoeding
Thuiswerken is in een stroomversnelling geraakt. Administratief gezien moet daar op ingespeeld worden, maar dat blijkt lang niet overal te gebeuren. Sterker nog: veel bedrijven werken met een vaste onbelaste reiskostenvergoeding die ze maandelijks uitkeren
Hoe ga je om met opgespaarde verlofuren?
Door de coronapandemie zijn werknemers zuinig geweest met het opnemen van vakantiedagen. Nu alle coronabeperkingen overboord zijn gegooid en de zomer op de deur klopt, kiezen veel werknemers ervoor om hun opgespaarde uren op te nemen. Begrijpelijk, maar we
Thuiswerken in 2021, KMs, API Connect & Meer
Bedrijfsrooster introduceert vandaag de Thuiswerk module, verbeterd Contract beheer en de publieke beta van Bedrijfsrooster Connect.
Bedrijfsrooster en Securex starten samenwerking
Bedrijfsrooster gaat als specialist van planning en urenregistratie een samenwerking aan met HR & salarisexpert Securex. Check hier hoe deze partnership ook jou kan helpen.
Tools en tips inzake Corona & NOW regeling
Wat kan Bedrijfsrooster voor je betekenen in deze wisselvallige periode? We geven je enkele tips en lichten functies in de software toe zodat je administratie goed op orde blijft.
Wat verandert de WAB voor jou als werkgever in 2020?
Per 1 januari 2020 veranderen de regels voor oproepkrachten en payrollmedewerkers als gevolg van de Wet arbeidsmarkt in Balans. Lees een overzicht van de nieuwe regels en de gevolgen die dit heeft voor de personeelsadministratie.
Bedrijfsrooster verstevigt samenwerking Datafox Tijdregistratie
Bedrijfsrooster levert sinds enkele jaren hardware van Datafox, waarmee via vingerscan, tag of pas ingeklokt kan worden. Vanaf nu verzorgt Datafox het volledige aankoop, implementatie en onderhoudsproces.
Nieuwe functies, voorwaarden en tarieven in het nieuwe jaar
Bedrijfsrooster gaat in 2020 nieuwe voorwaarden en tarieven hanteren. In dit bericht lees je belangrijke informatie over de aanpassingen en de reden waarom we dit doen.
Twee nieuwe onderkomen voor Bedrijfsrooster
In het weekend van 14 september gaan we belangrijke onderdelen van de Bedrijfsrooster software en data verhuizen naar een beter datacentrum. En eind september verhuizen we ons team!
Inzichten, rapportages en meer Bedrijfsrooster roadmap
Met uitbreidingen en nieuwe automatiseringen heeft Bedrijfsrooster de afgelopen periode aan de wensen van een breed portfolio klanten voldaan. We kijken nu dan ook uit naar het versterken van die basis. Terwijl we de gebruikerservaring blijven verbeteren e
Met een strakke administratie de jaarwissel naar 2018 uitvoeren
Bezig met de administratie voor de laatste periode van het jaar? Bedrijfsrooster biedt een aantal nieuwe tools om de wissel naar het nieuwe jaar eenvoudiger te maken. Je leest bovendien een aantal tips om met een strakke administratie aan 2018 te beginnen.
Slimmer personeel plannen en makkelijker samenwerken
Bedrijfsrooster brengt veel nieuws en maakt de personeelsplanning software steeds gebruiksvriendelijker door deze meer te automatiseren en handiger in de omgang te maken. U leest in dit bericht alles over updates, nieuws en toekomstige ontwikkelingen.
Next Generation HR & WFM Automation
Met een knipoog naar het Engels informeren wij u over toonaangevende updates aan de app en software van Bedrijfsrooster en de koers voor de aankomende tijd. Veel nieuws, bovendien staat onze agenda vol met gave features voor u en uw personeel. U leest in d
Gezocht: Jr Account Executive
Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende startup? Weet jij mensen te overtuigen? Ben je een echte kantenvriend? Dan is deze baan voor jou!
Yes, nog meer handige updates! En goed nieuws...
Sneller, uitgebreider en goed op weg naar 2017, is met Bedrijfsrooster op veel nieuwe manieren tijd te besparen in de personeelsplanning. Via dit bericht informeren wij u over recente updates en wat voor moois er nog aankomt.
Bedrijfsrooster 2.0 in aantocht, roosters maken nog leuker!
Bedrijfsrooster lanceert voor de zomer 2016 een belangrijke nieuwe versie. Het rooster bevat daarin enkele nieuwe weergaven en de software wordt uitgebreid met erg veel nieuwe functionaliteiten.
Nieuw boekjaar en wetsartikel, bent u bij?
Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent niet alleen een schone administratie, want per januari is een belangrijke wijziging in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) van kracht. Wij sommen in dit nieuwsbericht een aantal handige tips op die u goe
App Update — Kloksysteem — Plus/Minuren — Verloning
Bedrijfsrooster heeft 7 oktober 2015 een groot aantal updates uitgebracht. Via dit nieuwsbericht informeren wij u kort over de belangrijkste nieuwtjes.
Fijn personeel plannen? Sleep ze het rooster op!
Het is zover, eindelijk kunt u werknemers het rooster over slepen! Naast knippen, plakken en bulkacties hebben wij afgelopen dinsdag weer veel nieuwe functionaliteit doorgevoerd in Bedrijfsrooster. Middels dit nieuwsbericht informeren wij u over de laatste
Een jaar online: Bedrijfsrooster werkt!
Bedrijfsrooster draait inmiddels ruim een jaar de personeelsadministraties van bedrijven uit zeer diverse branches en verschillende landen. Er is nog erg veel te doen en verbeteren maar een ding is zeker: Bedrijfsrooster werkt!
Nieuws & Updates - Nieuwjaar 2015
Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent voor velen een schone administratie en positieve energie. Daarom dit nieuwsbericht omtrent de jaarwisseling en onze plannen voor het nieuwe jaar.
Sneak Peek: Veel Updates na Zomer 2014
Bedrijfsrooster lanceert volgende week veel updates die in de zomer 2014 zijn ontwikkeld. Leuke, handige en snelle functionaliteiten, helemaal gratis!
Met een strakke personeelsplanning de zomer door
Bedrijfsrooster heeft de afgelopen maanden veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd waarmee uw bedrijf met een strakke personeelsplanning de zomer door gaat.
Personeel wel of niet extra salaris buiten kantooruren?
Onlangs raakte de toeslag op salaris buiten kantooruren in opspraak. Voor de zoveelste keer stelt een voorman van MKB-Nederland de toeslagen op zondagen en koopavonden ter discussie. Belangenvertegenwoordigers van de Nederlandse werknemers trappen direct o
Officiële opening Bedrijfsrooster op 2 december 2013!
Het afgelopen half jaar is Bedrijfsrooster in nauwe samenwerking met een aantal bedrijven uit verschillende sectoren getest in een gesloten omgeving. Hierdoor hebben wij optimalisaties kunnen doorvoeren in het systeem om volledig aan uw behoefte te kunnen
Onderhoud in weekend van 30 november 2013
Bedrijfsrooster pleegt onderhoud aan de systemen in het weekend van 30 november 2013. Mogelijk is de applicatie dat weekend in de nacht van zaterdag op zondag tijdelijk niet bereikbaar.
Personeelsplanning steeds vaker online en geautomatiseerd
Nederlandse bedrijven gebruiken steeds vaker online software en andere automatiseringsmiddelen om personeel in te plannen. Het resultaat? Strak ingeplande werkweken en personeel dat zelf ook bijdraagt aan het rooster.
Bedrijfsrooster sluit succesvolle eerste testfase
Bedrijfsrooster begon in mei 2013 aan een basic roosterprogramma met een beperkte groep testgebruikers. Vijf maanden later kijken zowel wij als de testgroep terug op een succesvolle periode.