Next Generation HR & WFM Automation
Next Generation HR & WFM Automation: met een knipoog naar het Engels informeren wij u over toonaangevende updates aan de app en software van Bedrijfsrooster en de koers voor de aankomende tijd. Veel nieuws, bovendien staat onze agenda vol met gave features voor u en uw personeel. U leest in dit bericht alle belangrijke informatie.
Onderwerpen toegelicht in dit bericht
- Automatisch roosteren via Toverstaf
- Automatisch verzuim vervanging
- Dienstenplaats voor vraag en aanbod
- Bezoeker, notificaties voor jou
- Engelse vertaling, Duits op komst
- Bestandsopslag, ook in uw eigen cloud
- Urenregistratie invoer mogelijkheden
- Teamleider rol voor locatie admin
- Publiceren per vestiging of locatie
- 7 wekelijks ploegenrooster
- Rekenregels en CAO's steeds beter
- Koppelingen voor HR en CRM
- En verder: uw bedrijf en personeel
Automatisch roosteren via Toverstaf
Gaatje in het rooster? Geen probleem, via nieuwe opties onder de Toverstaf roostert Bedrijfsrooster de meest geschikte werknemers in op openstaande diensten. Dus niet meer klikken, kijken, en nog meer klikken, om na 30 kliks te ontdekken dat u beter andersom had kunnen plannen. Via unieke algoritmes berekent Bedrijfsrooster binnen enkele seconden voor 100+ personen de meest ideale weekplanning en zet daarvoor het rooster voor u klaar.
Automatisch verzuim vervanging
U kunt werknemers nu de mogelijkheid bieden zelf verzuim te melden. Via de app is dit snel geregeld en als u wilt, roostert Bedrijfsrooster de persoon op korte termijn uit en biedt die diensten via een directe notificatie aan bij collega's die geschikt en beschikbaar zijn. Zij kunnen vervolgens, natuurlijk ook via de app, direct inschrijven en automatisch ingeroosterd worden.
Dienstenplaats voor vraag en aanbod
In combinatie met de nieuwe verzuim functionaliteit worden de wisseldiensten en inschrijvingdiensten samengevoegd weergegeven op de nieuwe pagina Dienstenplaats. Werknemers vinden daar een verbeterd overzicht van al het aanbod van diensten en kunnen zelf, makkelijker, wissels regelen en inschrijven op diensten. Managers krijgen op de Dienstenplaats meer controle en overzicht en kunnen sneller handelen.
Bezoeker, notificaties voor jou
Push notificaties zijn meer persoonlijk gemaakt, niet alleen omdat daardoor de response bewezen hoger is. Maar tevens omdat Bedrijfsrooster, ook op verzoek van u, steeds vaker en sneller notificaties stuurt en dat wel een beetje leuk wilt houden. In de Dienst popup vindt een manager nu mogelijkheid de dienst zelf direct extra onder de aandacht te brengen. Verder wordt in de managemanet rapportage 's ochtends per e-mail meer informatie gegeven indien beschikbaar.
Engelse vertaling, Duits op komst
Ok, onze naam zal het waarschijnlijk nooit heel goed gaan doen via telefonische verkoop in het Engels. Maar op verzoek van diverse klanten is Bedrijfsrooster vertaald naar de meest gesproken taal op internet. Grote kans dat een van uw collega's daar ook de voorkeur aan geeft. In samenwerking met enkele beta gebruikers lanceren we na het paasweekend de Engelse taal voor medewerkers en zal Duits snel volgen. Indien u interesse heeft in een andere taal vernemen we dat graag.
Bestandsopslag, ook in uw eigen cloud
Declaraties, instructies, werkbonnen, belangrijke documenten... u kunt ze allemaal als bijlage toevoegen aan diensten en werknemer dossiers. Door de grote groei aan benodigde opslagruimte daarvoor is gekozen om deze bestanden onder de brengen in de cloud van Google Europa. Minstens net zo veilig, continue backups en ongelimiteerd schaalbaar, klaar voor de toekomst. Benieuwd naar de mogelijkheden voor een persoonlijk cloudopslag? Vraag naar een voorstel op maat.
Urenregistratie invoer mogelijkheden
Werknemers kunnen meer keuzes maken bij het registreren van uren. Toekennen van functieprofiel en/of locatie met betrekking tot de uren heeft tot gevolg dat daarmee specifieke toeslagregels of kostenplaatsen kunnen gaan gelden op die dienst. Via nieuwe instellingen bepaalt u welke mogelijkheid de werknemer krijgt en de contractmodellen en rekenregels werken daar naadloos mee samen.
Teamleider rol voor locatie admin
Teams hebben een nieuwe rol gekregen, zodat naast teamleden en team managers ook een beheerder aangesteld kan worden. Dankzij enkele nieuwe instellingen, kunt u de teamgebonden locaties activeren en daarmee de Bedrijfsrooster omgeving en administratieve handelingen beperken tot teams en hun management.
Publiceren per vestiging of locatie
Even de tijd nemen voor het registreren van uren, controleren van gemaakte wijzigingen en wellicht nog specifieke verlof situaties doornemen en inplannen, zonder direct het personeel daarvan op de hoogte te brengen. Ook dat is nu mogelijk per specifiek locatie rooster, door het publiceren tijdelijk uit te schakelen.
7 wekelijks ploegenrooster
Wie de zondagdienst draait of welke ploeg deze week de avonden draait is nooit meer de vraag of een planprobleem. Arbeidspatronen in de contracten zijn uitgebreid tot maar liefst zeven weken, zodat u iedere vorm van afwisseling toch kunt structureren. De arbeidspatronen werken naadloos samen met de Toverstaf en zo genereert u binnen enkele seconden voor iedere specifieke week het rooster.
Rekenregels en CAO's steeds beter
Dankzij een grote diversiteit aan klanten en de flexibele contractmodellen en rekenregels in Bedrijfsrooster, bieden we inmiddels een brede basis voor automatische berekening van uur- loon- en verlofcomponenten. Deze bewezen technologie heeft inmiddels ruim een miljoen toeslagtarieven, kilometervergoedingen, consignatie diensten, verlofuren en andere mutaties verzorgd. Uw rekenwerk ook automatiseren? Vraag naar de mogelijkheden.
Koppelingen voor HR en CRM
Nmbrs, toonaangevend op het gebied van online salarisadministratie, koos begin dit jaar voor Bedrijfsrooster als planingstool voor haar Contact Center. Via een direct koppeling met de software van Nmbrs zelf worden maandelijks automatisch de gedraaide uren en dagen doorgestuurd om te verlonen. Ook nieuw is de koppeling met ClubPlanner, waar activiteiten zoals sales en klantenbehoud in gemanaged worden. Bedrijfsrooster stuurt continue de medewerker roosters door aan ClubPlanner, zodat daar specifieke klanten toegekend kunnen worden aan de diensten.
En verder: uw bedrijf en personeel
Bedrijfsrooster staat nooit stil, de ontwikkelingen zijn erg hard gegaan met een veelzijdig en compleet product als resultaat. Wij zullen daarom de focus de komende maanden leggen op het verfijnen van deze mooie basis waarop u en uw collega's nog beter en sneller kunnen gaan samenwerken. Bovendien staat een aantal nieuwe tools op de agenda die voor uw bedrijf veel gaan toevoegen, waarover later meer.
Volg ons op Sociale Media voor meer informatie
Binnenkort een sneak preview over nieuwe tools om uw personeel beter te laten samenwerken en processen in uw bedrijf verder te automatiseren. Nieuwsgierig? Blijf beter op de hoogte via korte updates op de Sociale Media.
Overige nieuws met betrekking tot Personeelsplanning en Rooster Maken
Nieuwe features: Heatmaps, Forecasting, Salarisgroepen, Prullenbak & Meer
Bijna teveel om op te noemen, maar sowieso krijg je weer betere controle, meer inizchten en een hoop tijdwinst dankzij nieuwe features die recentelijk gelanceerd zijn. Check dit nieuwsbericht voor een samenvatting en neem vooral contact met ons op als je m
Nieuwe features: HR Sync, Instellingen, Databoek & Meer
Bedrijfsrooster heeft onlangs belangrijke ontwikkelingen afgerond waardoor weer een hoop nieuwe features voor alle gebruikers beschikbaar zijn. In dit bericht lees je meer over de belangrijkste toevoegingen zoals HR gegevens uit andere software syncen en m
Betaald ouderschapsverlof in 2022: dit verandert
Op 2 augustus 2022 treedt de nieuwe regeling betaald ouderschapsverlof in werking. Ouders met een arbeidsovereenkomst kunnen dan betaald ouderschapsverlof opnemen. Nu is ouderschapsverlof onbetaald, tenzij anders in de cao staat. Doel van deze nieuwe wet?
Wat je moét weten over over reiskosten- en thuiswerkvergoeding
Thuiswerken is in een stroomversnelling geraakt. Administratief gezien moet daar op ingespeeld worden, maar dat blijkt lang niet overal te gebeuren. Sterker nog: veel bedrijven werken met een vaste onbelaste reiskostenvergoeding die ze maandelijks uitkeren
Hoe ga je om met opgespaarde verlofuren?
Door de coronapandemie zijn werknemers zuinig geweest met het opnemen van vakantiedagen. Nu alle coronabeperkingen overboord zijn gegooid en de zomer op de deur klopt, kiezen veel werknemers ervoor om hun opgespaarde uren op te nemen. Begrijpelijk, maar we
Thuiswerken in 2021, KMs, API Connect & Meer
Bedrijfsrooster introduceert vandaag de Thuiswerk module, verbeterd Contract beheer en de publieke beta van Bedrijfsrooster Connect.
Bedrijfsrooster en Securex starten samenwerking
Bedrijfsrooster gaat als specialist van planning en urenregistratie een samenwerking aan met HR & salarisexpert Securex. Check hier hoe deze partnership ook jou kan helpen.
Tools en tips inzake Corona & NOW regeling
Wat kan Bedrijfsrooster voor je betekenen in deze wisselvallige periode? We geven je enkele tips en lichten functies in de software toe zodat je administratie goed op orde blijft.
Wat verandert de WAB voor jou als werkgever in 2020?
Per 1 januari 2020 veranderen de regels voor oproepkrachten en payrollmedewerkers als gevolg van de Wet arbeidsmarkt in Balans. Lees een overzicht van de nieuwe regels en de gevolgen die dit heeft voor de personeelsadministratie.
Bedrijfsrooster verstevigt samenwerking Datafox Tijdregistratie
Bedrijfsrooster levert sinds enkele jaren hardware van Datafox, waarmee via vingerscan, tag of pas ingeklokt kan worden. Vanaf nu verzorgt Datafox het volledige aankoop, implementatie en onderhoudsproces.
Nieuwe functies, voorwaarden en tarieven in het nieuwe jaar
Bedrijfsrooster gaat in 2020 nieuwe voorwaarden en tarieven hanteren. In dit bericht lees je belangrijke informatie over de aanpassingen en de reden waarom we dit doen.
Twee nieuwe onderkomen voor Bedrijfsrooster
In het weekend van 14 september gaan we belangrijke onderdelen van de Bedrijfsrooster software en data verhuizen naar een beter datacentrum. En eind september verhuizen we ons team!
Inzichten, rapportages en meer Bedrijfsrooster roadmap
Met uitbreidingen en nieuwe automatiseringen heeft Bedrijfsrooster de afgelopen periode aan de wensen van een breed portfolio klanten voldaan. We kijken nu dan ook uit naar het versterken van die basis. Terwijl we de gebruikerservaring blijven verbeteren e
Met een strakke administratie de jaarwissel naar 2018 uitvoeren
Bezig met de administratie voor de laatste periode van het jaar? Bedrijfsrooster biedt een aantal nieuwe tools om de wissel naar het nieuwe jaar eenvoudiger te maken. Je leest bovendien een aantal tips om met een strakke administratie aan 2018 te beginnen.
Slimmer personeel plannen en makkelijker samenwerken
Bedrijfsrooster brengt veel nieuws en maakt de personeelsplanning software steeds gebruiksvriendelijker door deze meer te automatiseren en handiger in de omgang te maken. U leest in dit bericht alles over updates, nieuws en toekomstige ontwikkelingen.
Gezocht: Jr Account Executive
Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende startup? Weet jij mensen te overtuigen? Ben je een echte kantenvriend? Dan is deze baan voor jou!
Yes, nog meer handige updates! En goed nieuws...
Sneller, uitgebreider en goed op weg naar 2017, is met Bedrijfsrooster op veel nieuwe manieren tijd te besparen in de personeelsplanning. Via dit bericht informeren wij u over recente updates en wat voor moois er nog aankomt.
Bedrijfsrooster 2.0 in aantocht, roosters maken nog leuker!
Bedrijfsrooster lanceert voor de zomer 2016 een belangrijke nieuwe versie. Het rooster bevat daarin enkele nieuwe weergaven en de software wordt uitgebreid met erg veel nieuwe functionaliteiten.
Nieuw boekjaar en wetsartikel, bent u bij?
Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent niet alleen een schone administratie, want per januari is een belangrijke wijziging in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) van kracht. Wij sommen in dit nieuwsbericht een aantal handige tips op die u goe
App Update — Kloksysteem — Plus/Minuren — Verloning
Bedrijfsrooster heeft 7 oktober 2015 een groot aantal updates uitgebracht. Via dit nieuwsbericht informeren wij u kort over de belangrijkste nieuwtjes.
Fijn personeel plannen? Sleep ze het rooster op!
Het is zover, eindelijk kunt u werknemers het rooster over slepen! Naast knippen, plakken en bulkacties hebben wij afgelopen dinsdag weer veel nieuwe functionaliteit doorgevoerd in Bedrijfsrooster. Middels dit nieuwsbericht informeren wij u over de laatste
Een jaar online: Bedrijfsrooster werkt!
Bedrijfsrooster draait inmiddels ruim een jaar de personeelsadministraties van bedrijven uit zeer diverse branches en verschillende landen. Er is nog erg veel te doen en verbeteren maar een ding is zeker: Bedrijfsrooster werkt!
Nieuws & Updates - Nieuwjaar 2015
Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent voor velen een schone administratie en positieve energie. Daarom dit nieuwsbericht omtrent de jaarwisseling en onze plannen voor het nieuwe jaar.
Sneak Peek: Veel Updates na Zomer 2014
Bedrijfsrooster lanceert volgende week veel updates die in de zomer 2014 zijn ontwikkeld. Leuke, handige en snelle functionaliteiten, helemaal gratis!
Met een strakke personeelsplanning de zomer door
Bedrijfsrooster heeft de afgelopen maanden veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd waarmee uw bedrijf met een strakke personeelsplanning de zomer door gaat.
Personeel wel of niet extra salaris buiten kantooruren?
Onlangs raakte de toeslag op salaris buiten kantooruren in opspraak. Voor de zoveelste keer stelt een voorman van MKB-Nederland de toeslagen op zondagen en koopavonden ter discussie. Belangenvertegenwoordigers van de Nederlandse werknemers trappen direct o
Officiële opening Bedrijfsrooster op 2 december 2013!
Het afgelopen half jaar is Bedrijfsrooster in nauwe samenwerking met een aantal bedrijven uit verschillende sectoren getest in een gesloten omgeving. Hierdoor hebben wij optimalisaties kunnen doorvoeren in het systeem om volledig aan uw behoefte te kunnen
Onderhoud in weekend van 30 november 2013
Bedrijfsrooster pleegt onderhoud aan de systemen in het weekend van 30 november 2013. Mogelijk is de applicatie dat weekend in de nacht van zaterdag op zondag tijdelijk niet bereikbaar.
Personeelsplanning steeds vaker online en geautomatiseerd
Nederlandse bedrijven gebruiken steeds vaker online software en andere automatiseringsmiddelen om personeel in te plannen. Het resultaat? Strak ingeplande werkweken en personeel dat zelf ook bijdraagt aan het rooster.
Bedrijfsrooster sluit succesvolle eerste testfase
Bedrijfsrooster begon in mei 2013 aan een basic roosterprogramma met een beperkte groep testgebruikers. Vijf maanden later kijken zowel wij als de testgroep terug op een succesvolle periode.